LATEST ANNOUNCEMENTS
Sigorta Aracıları ve Acenteler Derneği ‘SAAD’ Genel Başkanı Halil İbrahim Ece, SEDDK’nın yayınladığı yönetmeliğin ardından ve Haziran ayı itibariyle trafik sigortalarına gelen zamlarla ilgili yaptığı açıklamada, primlerdeki değişikliğin teminat artışıyla birlikte geldiğine dikkat çekti.
ECE: “Son bir yılda yedek parça fiyatlarındaki ve araç değerlerindeki yükseliş nedeniyle hasar maliyetleri, yüzde 90 civarında arttı.
Her yıl ortalama yedek parça üretim ham maddesiyle beraber 3,5-4 milyar euroluk yedek parça ithalatı gerçekleştirildiğini belirterek, araç fiyatlarının artışı ve yedek parça fiyatlarının sürecin belirsizliğine, makro ekonomik verilere ve döviz seyrine bağlı olarak artacağını söyledi.
Yönetmelikle ‘eksik sigorta’ya da çözüm üretilerek maddi ve bedeni teminatlar ikiye katlandı.”
Sigorta Aracıları ve Acenteler Derneği Genel Başkanı Halil İbrahim Ece, Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK) yayınladığı “Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasında Tarife Uygulama Esasları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” hakkında açıklamalarda bulundu.
“ Trafik sigortası, 2021 yılı verilerine göre; 25 milyon civarında aracı ve 20 milyondan fazla sigortalıyı ilgilendiriyor.
Araç fiyatlarında ciddi artış ve yedek parça fiyatlarının döviz kuru üzerinden ithalata dayalı olması, hasar maliyetlerinde yüzde 90 civarında artışa neden oldu. Dolayısıyla trafik sigortasındaki teminatlarda bu piyasa şartlarının altında kaldı. Yayınlanan genelge ile Trafik sigortası teminatları maddi ve bedeni olarak iki katına çıkartıldı.
Yönetmelikle sigortalıların ‘eksik sigorta’ya çözüm getirilmiş olundu. 50 bin TL maddi, 500 bin TL bedeni tazminat rakamları ikiye katlanarak 100 bin TL ve 1 milyon TL’ye ulaştı” dedi.
"Ancak döviz kurundaki artışlar devam ettiği sürece, trafik sigortalarına zam ve teminat artışlarıyla, hem sigorta şirketlerindeki hasar maliyetlerinin, hem de sigortalının üzerine binen ek maliyetlerin önüne geçilmesi mümkün olmayacaktır. Ülke olarak tamamıyla yedek parça üretiminde ham madde başta olmak üzere yüksek teknolojili yerli üretime geçilmek zorundadır. Yedek parçada kendi kendine yetebilir bir ülke haline gelmemiz gerekmektedir. İthalata dayalı yedek parça temini ve döviz kurlarındaki bu artışlar hasar maliyetlerini düşürmeyeceği gibi trafik sigortalarındaki artışların önüne geçmeyecektir. Tek köklü çözüm tamamıyla yerli üretimden geçmektedir". İfadelerini kullandı.